Genieten in het mooie Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilde Lavrijsen - WaarBenJij.nu Genieten in het mooie Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilde Lavrijsen - WaarBenJij.nu

Genieten in het mooie Australië

Blijf op de hoogte en volg Hilde

30 Oktober 2014 | Australië, Sydney

We zijn met 13 mensen uit het huis een weekendje weg gegaan naar Jervis Bay. We hadden 2 auto’s gehuurd, tentje mee en daar gingen we dan. Aangezien alles in Australie ver uit elkaar ligt was het best ver rijden. Maar een muziekje aan en wij vermaakten ons wel, een echt road trip gevoel. Toen we aankwamen op de camping zijn we meteen naar het strand gegaan want het was super lekker weer. Het was een super mooi strand, net als in de film. We zijn daarna met paar meiden boodschappen gaan doen om te kunnen bbq’en. Toen we terug kwamen waren onze tenten al opgezet, ook weer handig ;) Het was ondertussen al donker voordat we gingen eten, en overal zaten gewoon wilde kangoeroes terwijl we aan het eten waren. Na het eten zijn we naar het strand gegaan, daar hebben we een kampvuur gemaakt. Het ultieme vakantie gevoel! Helemaal met de mooie sterren en de zee. Zondag ben ik met 3 andere meiden met een boot mee geweest. We gingen walvissen kijken! De walvissen hadden niet gesprongen maar we hebben ze wel gezien, en het zijn zo’n grote beesten. We hebben ook nog een zeehond gezien die de hele tijd bij de boot zwom. Verder zijn we met de boot nog naar wat mooie plekjes toe gegaan. Na de boottocht zijn we terug gegaan naar de rest van de groep. Die waren naar een ander strand gegaan, dit strand was nog mooier dan de dag ervoor. Op einde van de dag zagen we zelfs nog dolfijnen vanaf het strand. Daarna zijn we terug gereden naar Sydney. Het was echt een super leuk weekend geweest!

Het weekend daarna heb ik zaterdag aan school moeten werken. Ja ook hier moet ik wel eens iets voor school doen! Zondag ben ik naar Taronga Zoo geweest in Sydney. Ik had twee gratis kaartjes gekregen van mijn collega. Ik ben samen met nog 2 andere meiden vroeg vertrokken. We zijn er met de ferry naartoe gegaan. Heel mooi om de dieren te zien met een skyline van Sydney. Toen we naar huis gingen hadden we nog Skysafari naar de ferry. Dit was een gondel die over alle dieren over heen ging. Daarna zijn we naar magnum store geweest om het weekend goed af te sluiten. Toen we gingen vragen waar we moesten zijn hebben we nog gratis kaartjes gekregen voor voetbalwedstrijd van Sydney fc. Daar zijn we de dinsdag daarna heen gegaan. Het was niet echt druk maar er hing wel een leuke sfeer. We zijn alleen niet tot het einde gebleven, want het was verlenging en we hadden geen zin meer. Haha echte voetbal fans!

Afgelopen weekend ben ik op surfweekend gegaan. We zijn met de nederlanders uit huis gegaan. Vrijdag avond zijn we vertrokken. We zouden om half 6 opgehaald worden maar voordat de bus er was was het al half 7, surfers mentaliteit zeggen we maar dan. Het was een lange bus reis, maar met een wijntje erbij was het nog best gezellig. Zaterdag zijn we voor het eerst gaan surfen. We kregen eerst wat uitleg en toen zijn we het water in gegaan. In de ochtend ging het wel goed, we kunnen allemaal al op de surfplank staan ;) Na de lunch werd het al lastiger omdat golven niet meer zo goed waren. Toen we terug waren van het surfen hadden we feest met iedereen en super grappige drankspelletjes. We hebben nog kampvuur met muziek gehad op het strand en toen zijn we weer naar bed gegaan. Zondag ochtend zijn we weer met bus weg gegaan om te gaan surfen. Op de plek waar we naartoe wilden waren alleen geen golven dus we moesten weer verder kijken. Uiteindelijk kwamen we op een plek met hele hoge golven, dat was niet zo’n succes met al die beginnelingen. De golven waren zo sterk dat je de hele tijd surfplanken de omhoog zag komen omdat iedereen meegesleurd werd. Achteraf wel heel grappig. Na het surfen zijn we terug gegaan naar het kamp, daar hebben we iets gegeten en toen zijn we weer terug gereden naar Sydney.

Zoals je kan lezen heb ik dus niet stil gezeten en super leuke weekendjes achter de rug! En stage gaat ook nog steeds heel goed. Ik heb een mailtje gekregen van mijn leraar dat mijn stage een hele goede beoordeling heeft gegeven. Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen! ;)

Heel veel groetjes!!

• 30 Oktober 2014 - 12:42

Iet Pijs:

Hè Hilde,
    Wat maak jij veel mee. Leuk om te lezen. Een zeer leerzame vakantie in alle opzichten.
    Geniet er nog van en hopelijk tot vlug horens.

Gr. De Pijsboerkes

• 30 Oktober 2014 - 13:44

Conny:

Ha Hilde,

Leuk verslag en super mooie foto's!
    Veel plezier nog... maar dat zal wel lukken.

xx spap & smam

• 30 Oktober 2014 - 14:48

Hetty:

Hilde,

Wat super leuk om jou verslagen te lezen. Zou wel in jou schoenen willen staan. Fijn dat je volop geniet en dat je stage ook nog eens super gaat. Wat zal jij het koud hebben hier strakjes terug in het Hollandse.
    Groetjes Hetty - Chris - Lara -Kahn

• 30 Oktober 2014 - 15:48

Mandy Vosters:

Wat een hoop leuke dingen doe jij daar zeg.
    Echt iets om jaloers op te worden.
    We gaan snel iets afspreken om te skypen, dan kunnen we even bijkletsen:)
    Nog heel veel plezier en geniet er van!

• 30 Oktober 2014 - 15:48

Mandy Vosters:

Wat een hoop leuke dingen doe jij daar zeg.
    Echt iets om jaloers op te worden.
    We gaan snel iets afspreken om te skypen, dan kunnen we even bijkletsen:)
    Nog heel veel plezier en geniet er van!

• 30 Oktober 2014 - 16:58

Marion Van Der Heijden:

Heel leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt.
    Schon foto's en de stage gaat dus ook heel goed.
    Het kan dus gewoon niet beter.
    Straks heb je helemaal geen zin meer om nog terug te komen!
    Groetjes van ons alle

• 31 Oktober 2014 - 18:44

Jan En Karin Van Den Borne:

Hoi Hilde,

Wij zijn blij dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je de kans hebt om zoveel te gaan bekijken . Echt leuk. En zo te lezen gaat het op je stage ook goed. Ook belangrijk ;)
    Wij wensen je nog heel veel plezier en een hele fijne gezellige en ook leerzame tijd daar.

Groetjes Jan en Karin van den Borne en de rest van de familie.