Tijd voor een nieuw verslag! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilde Lavrijsen - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuw verslag! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilde Lavrijsen - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuw verslag!

Blijf op de hoogte en volg Hilde

10 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Sinds mijn vorige verslag heb ik al weer heel wat mee gemaakt, dus ik vond het wel tijd voor weer eens een reisverslag. Om maar te beginnen bij het weekend van 2 weken geleden. Het was vooral een relax weekendje. Ik ben vrijdag en zaterdag opstap gegaan. En zaterdagmiddag zijn we naar Royal Botanic Gardens gegaan. Daar hebben we een beetje in de zon gelegen en van het mooie uitzicht genoten. Zondag wilden we naar Manly gaan want het was super mooi weer, maar dat hadden meer mensen bedacht. Omdat er een hele lange rij voor de ferry stond zijn we maar op een andere boot gestapt. De bestemming was Cockatoo Island, niemand wist waar we naar toe gingen. Zijn we op het eiland blijkt het een soort museum te zijn, maar het stelde niet zo veel voor. We hebben een beetje in de zon gelegen en toen was de dag alweer voorbij.

Maandag begon stage weer. Ik heb op stage mijn project gekregen voor school. Ik vind het zelf wel een interessant project dus dat is alweer fijn, want daar moet ik de komende weken aan gaan werken. Dinsdag zijn we naar de film gegaan. We zijn naar het grootste IMAX scherm van de wereld gegaan en het scherm was inderdaad groot!!

Afgelopen weekend hadden we een lang weekend, want maandag was een vrije dag ivb met Labour Day. Ik ben een 3 daagse hike gaan doen in de Blue Mountains met nog drie andere huisgenootjes. Vrijdagavond zijn we slaapzakken, matjes, een tent en eten gaan kopen en zaterdagochtend waren we vroeg vertrokken met de backpack op. We hadden een route geprint en een kompas bij, dus daar moesten we het mee doen. We begonnen vol enthousiasme aan de tocht. Op het einde van de eerste dag moesten we over rotsen omhoog klimmen! Dat was wel zwaar vooral door de tas op je rug. We waren dan ook blij toen we op de plek kwamen waar we gingen slapen. Het was een vermoeiende dag geweest met veel lopen maar ook geweldige uitzichten. We hebben ons tentje opgezet, kampvuurtje aangemaakt, eten gekookt en zijn vroeg gaan slapen. De tent was klein en de matjes waren dun dus echt slapen zat er niet in. De wekker ging om 6u weer om van de mooie zonsopgang te kunnen genieten. Het was echt prachtig! Toen we wilden gaan ontbijten kwam Wouter erachter dat hij de blik soep had gevonden die we de avond ervoor kwijt waren, dat werd een ontbijt met soep. Daarna hebben we spullen weer ingepakt en zijn we verder gaan lopen. We moesten in de ochtend heel steil naar beneden, dus het was oppassen dat je niet uitgleed. Tegen de middag kwamen we aan bij de rivier. Ik ben nog nooit zo blij geweest om water te zien!! Konden we onszelf eindelijk een beetje opfrissen en weer water bijvullen voor de rest van de trip. We hadden pilletjes meegenomen die je bij rivierwater kan doen zodat je het water kon drinken. Bij de rivier hebben we nog iets gegeten en toen zijn we verder gelopen. We moesten weer omhoog gaan lopen en door de hitte was dit erg zwaar. Maar door gezellig wat liedjes te zingen kwamen we wel boven. Aan het einde van de dag kwamen we weer aan bij de plek waar we gingen slapen. Dit keer was het een heel rustig plekje en we zijn niemand tegen gekomen. We hebben weer wat blikvoer gegeten en zijn weer vroeg gaan slapen. De volgende ochtend ging de wekker weer vroeg zodat we konden starten als het nog niet zo warm was. Ondanks ik weer niet veel geslapen had en alles zeer deed begon de dag goed. We hebben weer mooie uitzichten gezien! Op het einde van de tocht moesten als grand final nog even 900 traptreden op gaan lopen. Erg leuk als je al je hele lichaam pijn voelt doen. Gelukkig zijn we boven gekomen en hoefden we nog maar een stukje tot het einde. We eindigden waar we ook begonnen waren. Eenmaal terug waren we toch wel trots dat we de route helemaal gelopen hadden. Het was zwaar maar zeker een geweldige ervaring!! We zijn met de bus terug gegaan en toen we weer in de bewoonde wereld waren zijn we bij de subway een broodje gaan eten en cola gaan drinken, dat hadden we wel verdiend.

Dit weekend staan er weer leuke dingen op de planning dus ik hoef me zeker nog niet te vervelen!

Heel veel liefs uit Australië!!

  • 10 Oktober 2014 - 12:53

    Iet Pijs:

    Hè Hilde,
    Goh, wat maak jij toch leuke dingen mee. Groot gelijk dat je dat allemaal gaat doen, nu je toch daar bent, anders moet je er nog een keer voor terug.

  • 10 Oktober 2014 - 13:29

    Thomas Brok:

    Hee Hilde,
    Ik word er spontaan jaloers van.. Het lijkt ook haast of je geen stage aan het doen bent ;). Geniet er de komende maanden nog van en tot in februari een keer.

  • 10 Oktober 2014 - 13:30

    Thomas Brok:

    Lukt het trouwens al een beetje met vloeiend Engels spreken :)?

  • 10 Oktober 2014 - 13:30

    Thomas Brok:

    Lukt het trouwens al een beetje met vloeiend Engels spreken :)?

  • 12 Oktober 2014 - 11:39

    Marion:

    Het is dat ik te oud ben anders zou ik spontaan weer gaan studeren om ook zo'n mooie stage (?!) te kunnen gaan doen.
    Wat gaaf zeg, leuk dat je zoveel onderneemt.
    Ik zit hier echt jaloers te wezen, als ik hier achter mijn computer jouw foto's zit te bekijken.
    Dus we wachten weer ongeduldig op je volgende verslag.
    Nog heeeel veel plezier en succes met je stage-opdracht natuurlijk!
    Groetjes van tante Marion en de rest van de fam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Hilde

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 6183

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Down under!

Landen bezocht: